donderdag 8 september 2011

Moraira, al ruim 3 maanden zonder regen


Soms lijkt het ’s morgens vroeg of het gaat regenen - dat was afgelopen vrijdag en zaterdag ook voorspeld – maar er is in Moraira al ruim 3 maanden niets gevallen. Het gekke is dat het vorige week overal in de omgeving wel heeft geregend maar de weergoden hebben dit puntje in zee overgeslagen. En volgens het weerbericht is er ook geen regen in aantocht, hoewel dat natuurlijk kan veranderen.

Voorlopig is het iedere dag stralend weer met temperaturen van ruim boven de 30 graden Celsius. De toeristen hebben er natuurlijk geen hekel aan maar mij kost het uren aan het besproeien van mijn tuin en begint die zon me eerlijk gezegd een beetje de strot uit te komen, tijd voor mooie wolken en een heerlijke regenbui. Ondertussen vind ik het knap dat er altijd water uit de kraan komt want toen ik dit voorjaar in Nederland was en het daar al enkele weken niet had geregend, ontstonden er direct problemen met de watervoorziening. Terwijl Nederland toch  – anders dan Spanje - als een waterrijk land bekend staat.


Ondanks de onafgebroken hoge temperaturen – het is nu haast middernacht en op het terras is het nog 27 graden Celsius - kun je door de verandering van het licht toch merken dat de herfst er aan begint te komen.
Maar mij duurt het iets te lang, ik haal mijn campertje maar weer eens van stal en ga de regen opzoeken.

7 opmerkingen:

  1. Prima Wout, op pad met je camper, maar maak aub wel weer mooie foto's. (Maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan) Groet Aart.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we have had terrible drought here in Texas as well. your photos here are lovely. wonderful reflections!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wout wat een super platen weer en kom gauw naar Holland wij hebben regen zat en je mag het allemaal meenemen is dat geen goed idee ???
    Fijn weekend en goeie reis
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier valt weer teveel regen, dus ja... kom hier maar heen zou ik zeggen. Wij halen volgende week vrijdag een camper op, om even wat warmte op te zoeken ;-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben het helemaal met Janny eens
    wij zijn de regen hier spuugzat....
    kom het maar halen...
    Mooie foto,s krijg acuut zien in vakantie....

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga in de herfstvakantie met de camper op pad.... en hoop op een week droogte!
    Prachige foto's
    groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo kan het dus ook, ze mogen wel wat van ons hebben... ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...