maandag 9 januari 2012

Weer een geringde vogel


Ik zag hem op een zandberg zitten, maar hij had mij natuurlijk al veel eerder gezien en ging dan ook onmiddellijk op de wieken. 

Bij het opstijgen van de vogel zag ik dat ook deze Vale gier (Gyps fulvus) een ring om had. Aangezien de Vale gieren al een paar keer naar Nederland en België zijn gevlogen is het dus best mogelijk dat de ring van deze Spaanse gier – zoals ik van het Nederlands blauwborstje in Spanje – in Nederland of België kan worden afgelezen. Het lijkt me trouwens een hele klus om deze krachtige vogels met hun scherpe snavels te moeten ringen. 

16 opmerkingen:

  1. Amazing shots to start the year!
    Happy 2012 for you and your loved ones Wout! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you Lucia, and of course for you and your family an excellent 2012

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen ik bij Staatsbosbeheer werkte werden alleen jongen van roofvogels (ook uilen) op het nest geringd. Dat is ook nog een hele klus maar het is wel te doen. Ik denk niet dat er volwassen exemplaren worden geringd. Veel vogelfotograven kunnen het ringen niet echt waarderen. Ik ken er die de foto´s niet gebruiken als een vogel een ring heeft. Zelf vind ik het geen probleem, mooie foto Wout.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Captura impresionante, da miedo.
    Un saludo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vangst Wout....
    hele mooie opname geworden van de gigantische vogel en het lijkt me idd een gevaarlijk klusje om dit beest te ringen...
    Geweldig zoals je hem in beeld hebt gebracht, vooral de 1ste opname vind ik een juweeltje

    Lg, Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo, Edwin y Cornelia. Ja, het staat niet zo mooi op de foto maar het is natuurlijk wel nuttig. Hartelijk groet, Wout

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tjonge wat een prachtige opnames!
    Schitterend, die blik waarmee hij je in de gaten houdt en wat een imposant dier is het...
    Heel mooi, compliment!!!
    Natuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is je weer gelukt om mij te verbazen over de schoonheid van je opname´s Wout. Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige foto is dit van de roofvogel. Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Wout wat Gáááááá'f echt KLASSE
    ben ik wel een beetje jaloers op hoor niet op die vogel maar ik zou zo iets ook wel voor mijn lens willen ha ha
    Jullie ook een heel goed en gezond 2012 hé
    Hartelijke groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. P.S. Op hun vlucht een paar jaar geleden van nederland naar Spanje terug heb ik ze gezien in midden frankrijk maar was ik niet in de gelegenheid een foto te maken. Gr. Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dit fantastisch mooi Wout. Die heb je er mooi dichtbij op gezet..
    Een prachtige vogel en supermooie fotografie.
    Gr. Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Wout,

    Wat een gigant! Fraai vastgelegd.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Fantastische opnamen, genieten!
    Groeten, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's ! Roofvogels zijn trouwens vaak verrassend mak als ze nog jong zijn...;o)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...