maandag 28 juni 2010

Steenuil - Holbewoners II

Ook de Steenuil (Athene noctua) maakt graag gebruik van een hol maar graaft dit uiteraard niet zelf. Hij gebruikt een natuurlijk gat tussen de stenen of het hol van een ander dier.
De Steenuil is een klein gedrongen uiltje, met felle gele ogen en witte wenkbrauwstrepen. Met zijn 21 tot 23 centimeter is hij iets groter dan de eveneens in Spanje voorkomende Dwergooruil.
                           
In de woestijnachtige gebieden van Spanje - zoals sommige delen van Almería – leeft een ondersoort die lichter van kleur is.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Wout
    Wat een prachtige Uil zeg (zie je hier alleen in de Zoo)
    pracht foto's super scherp
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Wout
    Zo De bovenste is ook gaaf zeg heel erg mooi en wat een prachtige ogen hebben ze hé Fijne dag verder hier is het erg warm
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Wout,
    prachtige serie van dit steenuiltje.....
    mag ik je vragen met wat voor soort lens je dit geschoten hebt, ik wil me n.l. ook een beetje meer gaan toeleggen op vogel foto's ??
    3 prachtige compositie, complimenten voor je belichting!!

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Boele en Nieske,
    Ik heb een 80-400mm lens van Nikon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, die holletjes doen het hier wél ! Alweer n knappe serie, waar voor mij de kleine steenuil in zn holletje eruit springt, werkelijk knap hoe die met zn grote gele ogen recht in je lens kijkt. Top !

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...