donderdag 11 februari 2010

De Fotoclub


Van de haven van Dénia ben ik nog even doorgereden naar de Marjal. Ik heb een paar vaste plekjes waar ik ga staan en dan wacht op welke vogeltjes te voorschijn komen. Dat kan per week verschillen, deze keer zaten er veel Groenlingen.

Groenling (Carduelis chloris)

Ik had juist een paar opnamen kunnen maken toen ik alle vogels verschrikt zag opvliegen. Er naderde een groep mensen met statieven, camera’s en telelenzen.

Zwarte Roodstaart (Phoenicurus ochruros)

Omdat de vogels nu toch weg waren heb ik een praatje gemaakt en het bleek te gaan om de fotoclub van U3A uit Oliva. U3A is een Engelse organisatie die allerlei activiteiten organiseert voor mensen van de derde leeftijd, maar die worden steeds jonger, zoals ik zag.

Iberische Tjiftjaf (Phylloscopus ibericus)

En het zijn, zoals een Nederlander me vertelde, niet alleen Engelsen die zich hebben aangesloten maar ook andere nationaliteiten. Een leuk initiatief maar ik ben meer van de Groenlingen. Pardon, ik bedoel de eenlingen.


Later ben ik de Marjal nog even doorgereden, het is nu heerlijk fotoweer aan de Costa, niet dat felle licht van de zomer, maar dreigende wolken en diffuus licht. Ik kon ook nog een vrouwtje Zwarte Roodstaart en een Iberische Tjiftjaf vastleggen, en de eerste bloeiende wilde planten.


De rijstvelden staan nog vol met water, straks pompen ze dat weg en ploegen het land, inzaaien en weer vol laten lopen. De slootkanten zijn ze al aan het afbranden.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...